31 stycznia 2012

Polskie szkółki na Międzynarodowych Targach Roślin w Essen

Podziel się!

Polskie szkółki na Międzynarodowych Targach Roślin w Essen

 

Po raz 5. w dniach 24-27 stycznia 2012 r. reprezentacja polskiego szkółkarstwa wystąpiła na targach IPM Essen, największych targach związanych z „zieloną branżą” w Europie. O skali tej wystawy świadczą – 30-letnia tradycja, ponad 1 500 wystawców z 46 krajów oraz prawie 60 000 zwiedzających z 94 krajów.



 
Wyspę o powierzchni 130 m² zajęło 9 wystawców:
  • BÓR Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych,
  • CLEMATIS, Szkółka Pojemnikowa s.j. Sz. Marczyński, W. Piotrowski,
  • Gospodarstwo Ogrodnicze, Tadeusz KUSIBAB,
  • Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych SUTKOWSCY,
  • Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych, Joanna i Bronisław SZMIT,
  • Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych, Bartłomiej WAŻYŃSKI,
  • Szkółka Krzewów Ozdobnych, ZYMON
  • Związek Szkółkarzy Polskich
  • Agencja Promocji Zieleni.
 
W ramach organizowanego corocznie w trakcie targów Forum East-West odbyły się 2 spotkania pod hasłem: „Polska jako kraj ogrodniczy”. Polskie szkółkarstwo przedstawili: Alicja Cecot we wprowadzającym referacie ,,Produkcja szkółkarska w Polsce” oraz przedstawicie ZSzP – Bronisław Jan Szmit przybliżając obecnym „Polskie odmiany drzew, krzewów i pnączy” oraz Mateusz Milczyński w prelekcji „Produkcja szkółkarska w Polsce – bogaty asortyment roślin o wysokiej odporności”.
 
Podobnie jak w ubiegłym roku Konsulat RP w Kolonii przyjął zaproszenie Związku i pierwszego dnia wystawy odwiedzili stoisko pani Konsul Małgorzata Wejtko i Sekretarz Konsula pan Bronisław Jaworski. Przy tej okazji konsulat zorganizował poczęstunek przygotowany przez Restaurację Gdańską z Oberhausen, na którą zostali zaproszeni również przedstawiciele mediów i firm współpracujących z wystawcami. Związek oficjalnie reprezentował na spotkaniu – Bronisław Jan Szmit. Miła atmosfera, pyszne przekąski i wino sprzyjały rozmowom i zacieśnianiu kontaktów handlowych.
 
Kontakty te zresztą odbywały się bardzo intensywnie przez 4 dni targów. Wystawcy nie mogli narzekać na brak klientów – zarówno tych już współpracujących jak i potencjalnych. Wracali do kraju z przeświadczeniem, że udział w IPM Essen był właściwą decyzją biznesową – odpłaciły się zarówno trud jak i koszty z tym związane. 

GALERIA ZDJĘĆ