28 września 2018

Jak zwiększyć sprzedaż roślin?

Podziel się!

Na początku stycznia, wykorzystując zimowy przestój aktywności sprzedażowej, zorganizowaliśmy dwudniowe warsztaty dla pracowników centrów ogrodniczych rozwijające umiejętności i wiedzę, które zwiększają sprzedaż roślin.

W zajęciach wzięło udział 21 osób. Była to idealna wielkość grupy do komfortowego kontaktu zarówno między sobą jak i z prowadzącymi, którzy na bieżąco odpowiadali na pytania i wątpliwości uczestników.

Spotkanie rozpoczęliśmy od usystematyzowania wiedzy o roślinach pod kątem dostępnego asortymentu i grup użytkowych, o które często pytają klienci centrów ogrodniczych. Omówione zostały cechy, którymi muszą się charakteryzować oraz konkretne przykłady roślin nadających się m.in. na żywopłoty, obwódki i szpalery, czy jako rośliny okrywowe, bądź do ogrodów skalnych itd. Oprócz sztandarowych i przez lata sprawdzonych taksonów Wiesław Szydło przedstawił także nowe, zwłaszcza te docenione przez jury w „Konkursie Roślin NOWOŚCI” na Zieleń to Życie.

Nowości pojawiły się także w prezentacji

Henryka Moczulskiego dotyczącej roślin na balkony i tarasy oraz instrukcji ich uprawy– zarówno w punkcie sprzedaży jak i w miejscu docelowym.

Szerzej o pielęgnacji roślin w centrach – jak je utrzymać w dobrej kondycji, przywrócić formę nadającą się do sprzedaży i zminimalizować straty – opowiedziała zebranym Katarzyna Łazucka-Cegłowska. Idąc dalej przedstawiła także zasady ekspozycji, które pozwalają klientowi na komfortowe zapoznanie się z asortymentem ułatwiając jednocześnie wybór i decyzje zakupowe.

Kompendium wiedzy na temat najczęściej występujących chorób i szkodników oraz metod ich zwalczania przekazał Wiesław Szydło. Pozwoli ona sprzedawcom zidentyfikować zagrożenie i dobrać odpowiednie środki zaradcze.

Dzięki inspirującemu wykładowi dotyczącemu planowania rabat i kompozycji roślinnych uczestnicy warsztatów będą umieli profesjonalnie doradzić kupującym, które rośliny dobrze wyglądają tylko w dużych grupach, a w które warto zainwestować i wybrać duże egzemplarze, żeby szybko stworzyły osnowę aranżacji itp.

Spotkanie zakończyła sesja poprowadzona przez Jacka Sobka poświęcona umiejętnościom miękkim. Przećwiczyliśmy różne scenariusze rozmów z klientami, ze względu na ograniczony czas skupiając się na sposobach odpierania zarzutów i wątpliwości klienta oraz na finalizowaniu sprzedaży.

Zarówno dla uczestników jak i dla prowadzących było to 15 godzin intensywnej pracy, a już dziś zapraszamy do zgłoszeń na październikową edycję, którą dzięki opiniom zebranym od uczestników zmodyfikujemy rozszerzając moduł poświęcony umiejętnościom sprzedażowym.

Zachęcamy do śledzenia aktualności na www.szkolenia-zielen.pl