28 września 2018

Polskie Szkółki na IPM w ESSEN 2018

Podziel się!

Polskie firmy szkółkarskie ponownie zaprezentowały swoją ofertę na największych targach roślin IPM w Essen, odbywające się w dniach 23-26 stycznia. W ramach zorganizowanego przez Agencję Promocji Zieleni i Związek Szkółkarzy Polskich narodowego stoiska uczestniczyło 11 firm w tym 6 należących do stowarzyszenia. Stoisko ulokowane było w zupełnie nowej przestrzeni Hali 9, które zechcemy utrzymać w przyszłych latach.

Nowoczesna aranżacja stoiska zintegrowana biało - czerwoną kolorystyką z napisami ,,Polska” w 3 językach, logotypami uczestniczących firm/szkółek były widoczne z daleka. Lekka i przejrzysta konstrukcja sprawiła, że wnętrza stoisk poszczególnych wystawców i prezentowane rośliny były dobrze widoczne. Zabudowa stoiska grupowego zachowała charakterystyczny wyspowy układ niezależnych, lecz połączonych stoisk.

Powrót do hali 9 okazał się trafną decyzją. Hala po renowacji jest wyższa, bardziej jasna, dobrze oświetlona i co najważniejsze - odwiedzało ją liczne grono zaineresowanych. W ocenie naszych wystawców i odwiedzających polskie stoisko gości – miejsce w Hali 9 jest bardzo dobre. Zdaniem prezentujących się firm, targi IPM Essen są najważniejszym branżowym wydarzeniem wystawienniczym pozwalającym zdobywać nowych klientów właściwie z całego świata.

Wystawcy zaprezentowali rośliny i koncepty handlowe. Zobaczyć można było bogatą ofertę roślin ozdobnych i owocowych – drzew, krzewów, krzewinek i pnączy, bylin i traw, w wielu gatunkach i odmianach i wielkościach. Szkółki pochwaliły się też nowościami – często odmianami własnej hodowli. Oferta kierowana jest na rynki europejskie i dalsze. Wysoka jakość, bogaty asortyment i odporność na ostrzejsze warunki klimatyczne to podstawowe atuty oferowanego przez polskie szkółki materiału roślinnego.

Podczas wszystkich dni trwania targów IPM Essen na stoisku informacyjnym Związku Szkółkarzy Polskich i Agencji Promocji Zieleni udzielane były informacje o działalności Związku, zrzeszonych szkółkach i produkowanych roślinach. Poszukujący konkretnego asortymentu kierowani byli pod właściwe adresy. Związek Szkółkarzy Polskich reprezentował prezes zarządu, Wojciech Wróblewski (przez dwa dni), wraz z zespołem biura ZSzP – Aleksandrą Walendzik i Grzegorzem Falkowskim. Z członków zarządu ZSzP obecny był jeszcze Adam Ważyński, który był jednocześnie wystawcą na targach IPM. Agencja Promocji Zieleni (organizator i wykonawca projektu) była obecna w składzie: Agnieszka Żukowska, Joanna Filipczak i Ewa Łuczak. Na związkowym stoisku odbyło się wiele spotkań z dziennikarzami, szkółkarzami oraz gośćmi odwiedzającymi targi. Pierwszego dnia wystawy na stoisku gościliśmy m.in. Bernarda Oosteroma - prezydenta International Association of Horticultural Producers (AIPH) oraz Tima Briercliffe - sekretarza generalnego AIPH, oraz kierownictwo Oddziału EXPO z Wydziału Zarządzania Projektami Urzędu Miasta Łodzi – Annę Wierzbicką i Macieja Riemera. W czasie targów miało także miejsce spotkanie ENA, w którym uczestniczyli Mateusz Milczyński i Grzegorz Falkowski. Polscy szkółkarze, zarówno wystawcy, jak i goście odwiedzający targi, otrzymali zaproszenia na spotkania organizowane na stoisku węgierskim oraz belgijskim. Nawiązywaniu kontaktów oraz zacieśnianiu relacji sprzyjała bardzo miła atmosfera obu spotkań, uatrakcyjniona tradycyjnymi, regionalnymi specjałami – znakomitym węgierskim winem i gulaszem oraz belgijskim piwem i frytkami.

Uczestnicy polskiego stoiska, członkowie ZSzP: Szkółka Clematis Źródło Dobrych Pnączy, Gospodarstwo Ogrodnicze Tadeusz Kusibab, Gospodarstwo Ogrodnicze Kusibab–Wyka, Sutkowscy Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych; Gospodarstwo Ogrodnicze Waganowice; Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Bartłomiej Ważyński;

Pozostałe firmy: A&M Kałuzińscy Polskie Korzenie; Gospodarstwo Rolne Barbara Krajewska; Allplants Mateusz Krzewicki; Greenery b2b; Gartenland Polska Sp. z o.o.; Związek Szkółkarzy Polskich i Agencja Promocji Zieleni.