31 stycznia 2012
Polskie szkółki na Międzynarodowych Targach Roślin w Essen
Polskie szkółki na Międzynarodowych Targach Roślin w Essen
Po raz 5. w dniach 24-27 stycznia 2012 r. reprezentacja polskiego szkółkarstwa wystąpiła na targach IPM Essen, największych targach związanych z „zieloną branżą” w Europie. O skali tej wystawy świadczą – 30-letnia tradycja, ponad 1 500 wystawców z 46 krajów oraz prawie 60 000 zwiedzających z 94 krajów.
Wyspę o powierzchni 130 m² zajęło 9 wystawców:
- BÓR Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych,
- CLEMATIS, Szkółka Pojemnikowa s.j. Sz. Marczyński, W. Piotrowski,
- Gospodarstwo Ogrodnicze, Tadeusz KUSIBAB,
- Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych SUTKOWSCY,
- Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych, Joanna i Bronisław SZMIT,
- Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych, Bartłomiej WAŻYŃSKI,
- Szkółka Krzewów Ozdobnych, ZYMON
- Związek Szkółkarzy Polskich
- Agencja Promocji Zieleni.
W ramach organizowanego corocznie w trakcie targów Forum East-West odbyły się 2 spotkania pod hasłem: „Polska jako kraj ogrodniczy”. Polskie szkółkarstwo przedstawili: Alicja Cecot we wprowadzającym referacie ,,Produkcja szkółkarska w Polsce” oraz przedstawicie ZSzP – Bronisław Jan Szmit przybliżając obecnym „Polskie odmiany drzew, krzewów i pnączy” oraz Mateusz Milczyński w prelekcji „Produkcja szkółkarska w Polsce – bogaty asortyment roślin o wysokiej odporności”.
Podobnie jak w ubiegłym roku Konsulat RP w Kolonii przyjął zaproszenie Związku i pierwszego dnia wystawy odwiedzili stoisko pani Konsul Małgorzata Wejtko i Sekretarz Konsula pan Bronisław Jaworski. Przy tej okazji konsulat zorganizował poczęstunek przygotowany przez Restaurację Gdańską z Oberhausen, na którą zostali zaproszeni również przedstawiciele mediów i firm współpracujących z wystawcami. Związek oficjalnie reprezentował na spotkaniu – Bronisław Jan Szmit. Miła atmosfera, pyszne przekąski i wino sprzyjały rozmowom i zacieśnianiu kontaktów handlowych.
Kontakty te zresztą odbywały się bardzo intensywnie przez 4 dni targów. Wystawcy nie mogli narzekać na brak klientów – zarówno tych już współpracujących jak i potencjalnych. Wracali do kraju z przeświadczeniem, że udział w IPM Essen był właściwą decyzją biznesową – odpłaciły się zarówno trud jak i koszty z tym związane.