13 stycznia 2025

2021 - EXPO XXI

Podziel się!

28. Międzynarodowa Wystawa ZIELEŃ TO ŻYCIE & FLOWER EXPO POLSKA

Wystawa ZIELEŃ TO ŻYCIE & FLOWER EXPO POLSKA, która odbyła się w dniach 2-3-4 września w Warszawie znów połączyła zieloną branżę po 2 latach przerwy, głosząc hasło SPOTKAJMY SIĘ. Cieszymy się, że pomimo poczucia niepewności związanego z sytuacją epidemiologiczną, zdecydowaliście się Państwo na prezentację swojej oferty na ZIELEŃ TO ŻYCIE & FLOWER EXPO POLSKA.

Wystawcy

Zaufało nam blisko 150 firm z Polski, Holandii, Niemiec, Belgii, Francji, Danii i Włoch. Roślinom ogrodowym, które stanowią serce wystawy, towarzyszyły elementy wyposażenia ogrodów, techniki i technologii dotyczących terenów zieleni i produkcji roślin oraz florystyka. W porównaniu z 2019 rokiem większy udział w targach stanowili producenci roślin, natomiast w związku z utrudnieniami w transporcie i podróżach międzynarodowych – mniej wystawiało się firm z zagranicy, w tym głównie reprezentujących florystykę.

Odwiedzający

Wystawę odwiedziło 4917 profesjonalnych gości, co stanowi 69% w porównaniu z rokiem 2019, 90% wykorzystało do tego dwa pierwsze dni targów. Tym razem więcej było osób z branży niż hobbystów, z którymi spotkaliście się Państwo głównie w sobotę. Razem, przez 3 dni targów gościliśmy prawie 9400 osób i pomimo utrudnień na granicach przyjechali z Belgii, Bułgarii, Białorusi, Szwajcarii, Czech, Niemiec, Danii, Estonii, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Węgier, Irlandii, Włoch, Litwy, Łotwy, Mołdawii, Holandii, Rumunii, Rosji, Szwecji, Słowenii, a nawet Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Coraz szersze zasięgi

Już w 2020 roku wprowadziliśmy platformę informacyjno-promocyjną wystawców ZIELENI i ich produktów. Tym razem dołożyliśmy do niej przekazy online i streamingi. Wykorzystaliśmy digitalizację poszerzając grono odbiorców wystawy o osoby, które nie mogły dołączyć do targów w realu. Prawie 8 godzin relacji i rozmów ze studia targowego z wystawcami oraz prezentacje roślinnych nowości do tej pory na kanałach mediów społecznościowych i YouTube obejrzało 6710 osób (stan na 7 września) https://www.youtube.com/watch?v=GGTmZoQ8IK0. Jest to nowy kanał dotarcia, który skłania do odwiedzenia wystawy w tym i następnym roku, bo każdy komu zieleń jest bliska chciałby na żywo obcować z tym bogactwem roślin i ludźmi, którzy tak fantastycznie łączą biznes z pasją.

Ze streamingu konferencji Mocno Zielone Miasto https://www.youtube.com/watch?v=mFbu7NKnb88 skorzystało do dzisiaj 1305 osób z kraju i zagranicy (Litwa, Ukraina, Białoruś, Rosja, Belgia, Holandia, Niemcy, Wielka Brytania, Słowacja, Czechy, Rumunia, Francja, Włochy, USA).

Nowości rządzą!

Podczas otwarcia targów ogłoszono wyniki Konkursu Roślin Nowości. Jury wyłoniło 4 medalistów i 2 wyróżnienia.

ZŁOTY MEDAL:

Laurowiśnia wschodnia ’Miniredia’ PBR - Minier Pepinieres - Minier Professional Solution

SREBRNY MEDAL:

Miłorząb dwuklapowy GOLD FLAME® - Minier Pepinieres – Minier Professional Solution

BRĄZOWY MEDAL:

Judaszowiec kanadyjski GOLDEN FALLS - Szkółkarstwo Ozdobne Olszewscy

oraz

Świerk serbski ‘Golden Rain’ - Daglezja Artur Maj Szkółka Roślin

WYRÓŻNIENIA:

Funkia GYPSY LEMON - Ogrody O Zielonych Progach Przemysław Godlewski – Szkółka Bylin

oraz

Róża INCREDIBLE FRUITY - Gospodarstwo Szkółkarskie Łazuccy

WYRÓŻNIENIE DZIENNIKARZY:

Sosna kosodrzewina ‘Tukan’ - Szkółka Nowaczyk

 

Gratulujemy wszystkim laureatom!

Przyszłość

Planujemy już kolejną edycję wystawy, która odbędzie się w dniach 1-2-3 września 2022 r. Myślimy o nowych rozwiązaniach, które zwiększą zasięg dotarcia do profesjonalistów. Wciąż jednak najważniejsze dla naszych wystawców jest bezpośrednie spotkanie – tylko 24% ankietowanych jest zainteresowana wirtualną formą targów.

Utrzymanie prosperity zielonego biznesu wymaga współpracy środowiska branżowego oraz konkretnych działań promocyjnych i edukacyjnych skierowanych do profesjonalistów, inwestorów i deweloperów oraz ogrodników-hobbystów, a wystawa i wydarzenia jej towarzyszące są mocnym elementem tej strategii.

ZAPRASZAMY ZA ROK!